Kenijska odmiana chrząszcza może pomóc nam w eliminacji plastiku ze środowiska
Naukowcy odkryli, że larwy mącznika młynarka potrafią trawić plastik, co może zrewolucjonizować metody recyklingu i biodegradacji odpadów. W obliczu rosnącego problemu zalegających odpadów plastikowych firma waterdrop® kontynuuje swoją misję eliminacji plastiku jednorazowego, wprowadzając nową butelkę ze szkła borokrzemowego i Microdrink z limitowanej edycji APPLE. Jabłka są ulubionymi owocami Polaków – co trzeci z nas spożywa je niemal codziennie.
2025-03-24, 10:21

Larwy chrząszcza w walce w globalnym zanieczyszczeniem

Naukowcy odkryli, że larwy kenijskiego chrząszcza – mącznika młynarka są w stanie nie tylko spożywać plastik, lecz także go trawić. Odkrycie może być przełomowe w walce z zalegającymi odpadami, szczególnie w Afryce, ponieważ jest to drugi najbardziej zanieczyszczony plastikiem kontynent na świecie, mimo że wg danych WHO wytwarza on jedynie 5 proc. światowych odpadów plastikowych.

Najnowsze badania wykazały, że dodanie określonych aminokwasów do diety larw mącznika młynarka znacznie przyspiesza rozkład plastiku, takiego jak polistyren. Szczególnie aminokwasy egzogenne, które organizmy musi pozyskiwać z pożywienia, zwiększają efektywność tego procesu. Dodatkowo, podawanie aminokwasów i wody zmniejsza śmiertelność larw oraz ich skłonność do kanibalizmu, co poprawia ogólną kondycję owadów podczas biodegradacji plastiku.

Misja: eliminacja plastiku jednorazowego użytku

Bardzo wysoka konsumpcja tworzyw sztucznych znacząco wpływa na ilości tego rodzaju śmieci w środowisku naturalnym. Co minutę na świecie kupowanych jest milion jednorazowych plastikowych butelek. Masowo sprzedawane są w nich woda, soki i napoje, ale także nabiał czy oleje i przynajmniej z części powinniśmy świadomie zrezygnować. Misją waterdrop® jest wyeliminowanie plastiku w formie jednorazowych butelek, dlatego austriacka marka stale poszerza swoją ofertę stalowych i szklanych butelek wielorazowych.

Szklane butelki z nowej edycji alternatywą dla tych plastikowych

Kontynuując swój cel waterdrop® wprowadza nową edycję limitowaną APPLE. Zawiera ona butelkę, która wykonana jest z trwałego szkła borokrzemowego i posiada w zestawie bambusową zakrętkę. Jej projekt inspirowany jest kwiatami oraz owocami jabłoni. W edycji limitowanej znajdują się także rozpuszczalne w wodzie kapsułki o smaku soczystego jabłka – Microdrinki APPLE, które zawierają naturalny ekstrakt z jabłek oraz cenne witaminy B i C, a przy tym nie mają kalorii ani dodatku cukru.

Jabłka są ulubionymi owocami Polaków – aż 87 proc. z nas spożywa przynajmniej jedno w tygodniu, a blisko co trzecia osoba sięga po nie codziennie lub prawie codziennie. Szczególnie są one popularnym wyborem w miesiącach zimowych, gdy trudniej dostępne są inne sezonowe owoce. Oprócz tego, że jabłka są cenione za dostępność i smak, owoc ten jest bogaty w witaminy A, B i C, minerały takie jak potas, magnez i wapń, a także przeciwutleniacze, które pomagają chronić organizm przed wolnymi rodnikami. Wspomagają zdrowie serca, wpływają korzystnie na trawienie i wzmacnianie układu odpornościowego. Co ciekawe, Polska jest największym producentem jabłek w Europie i jednym z czołowych na świecie – nasz kraj zajmuje czwarte miejsce po Chinach, Turcji i USA.

Ponad 28,8 mln uratowanych plastikowych butelek

Waterdrop dąży do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska naturalnego plastikiem poprzez promowanie zrównoważonych nawyków i eliminację jednorazowych butelek. Do tej pory działania austriackiej marki przyczyniły się do uratowania ponad 28,8 mln plastikowych butelek. Obecnie waterdrop® dostępny jest w ponad 20 tys. punktach sprzedaży na świecie. Marka wierzy w świat bez plastiku i popularyzuje butelki wielokrotnego użytku oraz rozpuszczalne w wodzie kapsułki smakowe. Ambasadorami oraz inwestorami marki są m.in. Hubert Hurkacz, Jan-Lennard Struff, Yannick Hanfmann, Matteo Arnaldi, Alexander Bublik, Sebastian Korda, Elina Svitolina, Taylor Fritz, Andrey Rublev i Cameron Norrie. 

KONTAKT / AUTOR
Ewa Malicka
specjalista ds. PR
Rocket Science Communications
781453815
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.